U+ Duurzaamheid
De kern van U+
Bij U+ ontwikkelen we sinds 2015 onderscheidende productconcepten die tegelijkertijd betaalbaar, innovatief en duurzaam zijn. We richten ons op de behoeften van onze klanten en spelen in op de beleving van de consument. Wij bieden onze eigen merken: Urban Proof en Forma. Urban Proof is ons merk in hoogwaardige fietsaccessoires. Forma biedt multifunctionele en duurzame opbergers. Daarnaast bieden we op maat gemaakte productconcepten aan voor onze klanten. In alles wat we doen streven we ernaar om onze eigen ecologische voetafdruk te verminderen en onze klanten en consumenten te helpen hetzelfde te doen door duurzame(re) productoplossingen aan te bieden.


b corp: vrijwillig de hoogste standaarden nastreven
Begin 2021 hebben we als bedrijf kennisgemaakt met de B Corp™ Certificering. B Corps™ zijn bedrijven die vrijwillig hoge standaarden nastreven op het gebied van sociale en ecologische prestaties, verantwoordelijkheid en transparantie. Op die manier bewegen B Corps™ de economie samen richting inclusie en duurzaamheid, een beweging waar je bij wilt horen. U+ mag zichzelf sinds eind 2022 een ‘Certified B Corporation™’ (B Corp™) noemen. Met deze certificering behoort U+ tot een wereldwijd netwerk van inspirerende organisaties die bijdragen aan een duurzame en verantwoorde samenleving zoals Patagonia, Dopper en Ben & Jerry’s. Een waardevol collectief dat toejuicht om zelf onderdeel van de verandering te zijn. Lees meer hierover op onze B Corp™ pagina.
Ga met ons mee op duurzaamheidsreis
In het komende jaar willen we onszelf verder uitdagen door onze kennis over duurzaamheid te vergroten, nieuwe materialen en productie methoden te onderzoeken en onze sociale en ecologische KPI’s verder te verhogen. 2023 staat vooral in het teken van het delen van kennis en inspiratie. Onze visie is dat we minder van de aarde moeten gebruiken dan de aarde ons terug kan geven, zodat het een leefbare wereld is voor nu en in de toekomst. We kunnen dit niet alleen bereiken, daarom blijven we leren en inspireren.

Waar we trots op zijn bij U+

Visie, missie en pijlers
Visie
U+ gelooft in een wereld waarin minder gebruikt wordt van de aarde dan de aarde ons terug kan geven, zodat het een leefbare wereld is voor nu en in de toekomst.
Missie
Het is onze missie om duurzame(re) producten toegankelijk te maken voor een grote doelgroep. Wij verminderen onze eigen ecologische voetafdruk en helpen onze klanten en de consumenten om hetzelfde te doen.
Pijlers
Betrokken
We respecteren elkaar en halen
kracht en synergie uit de
samenwerking.
U+ beschouwt haar samenwerkingspartners als onlosmakelijk deel van de waardeketen waarin zij actief is en voorwaarde voor duurzaam succes van het bedrijf. Dit vertaalt zich in samenwerkingen met partijen die mee willen gaan op onze duurzaamheidsmissie. We kiezen, zo veel mogelijk, voor BSCI / Sedex gecertificeerde fabrieken en delen onze gedragscode met onze leveranciers. Door betrokkenheid en vertrouwen hebben we langdurige samenwerkingen.
Duurzaam
We denken na over de toekomst en zoeken naar het evenwicht tussen
mens, milieu en economie.
De huidige consumptie maatschappij brengt uitdagingen met zich mee voor het milieu. We zijn continu op zoek naar nieuwe producten en materialen en verbeterde processen om de milieubelasting te verlagen. Deze open blik brengt ons vernieuwende materialen, kennis, kosten reductie en een inspirerend assortiment.
Innovatief
We zijn creatief,
we zoeken naar kansen en zijn probleemoplossend.
We hebben onze duurzaamheidsmissie in onze statuten verankerd en deze verzegeld met een B CorpTM certificering. Bedrijven met zo’n certificaat streven vrijwillig de hoogste standaarden na op het vlak van sociale en ecologische prestaties, verantwoordelijkheid en transparantie. We maken bewuste keuzes in het productontwikkelingsproces om een product zo duurzaam mogelijk te ontwikkelen, zodat de ecologische voedafdruk van het product geminimaliseerd wordt. Dit doen wij aan de hand van ons opgestelde Duurzaam Design Handboek.
Progressief
Wij zoeken naar kansen en groei, we staan open voor veranderingen en streven naar continue vooruitgang.
De wereld verandert, de markt verandert en de consument verandert. Gelukkig houden wij van veranderingen. We varen mee op de koers en proberen deze zelfs een paar stappen voor te zijn. Wij geloven in een leefbare wereld voor nu en in de toekomst en houden die visie aan in alles wat wij doen. Dit geeft ons richting.
Productontwikkeling
duurzaam product design regels
Om bij te dragen aan de wereldwijde klimaatdoelstellingen, hebben wij richtlijnen opgesteld voor onze producten en verpakkingen. Deze richtlijnen zijn beknopt weergegeven in onze duurzaam product design regels die wij gebruiken bij nieuw te ontwikkelen producten en verpakkingen.





